OGIBiz Website

Menu
2946291
Banner
2947449
Horizontal Image Area
2947452

 Γράφει ο Δημήτρης Τσιάρας

Διαχειριστής του www.exeresi.gr

 

 Η Ελληνική παιδεία εδώ και αρκετά χρόνια, δυστυχώς δεν είναι ούτε Ελληνική ούτε παιδεία… Οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών είχαν μια τάση είτε να είναι τελείως αδιάφορες για την διαπαιδαγώγηση και την παιδεία των Ελληνόπουλων είτε ακόμη χειρότερα να εφαρμόζουν μέσω των εκάστοτε υπουργών, συμβούλων κ.λ.π. μηδενιστικές πολιτικές όσον αφορά τη λειτουργία των βαθμίδων εκπαίδευσης αλλά και των διδασκόμενων συγγραμμάτων – κυρίως στα μαθήματα της ιστορίας και των θρησκευτικών. Δεν είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς το πρώην βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ δημοτικού της κας Ρεπούση που περιέγραφε τη Μικρασιατική Καταστροφή ως συνωστισμό στην προβλήτα του λιμανιού της Σμύρνης.

 Δυστυχώς η Εθνική παιδεία έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα και το παράδοξο είναι ότι το έχει υποστεί από αυτούς που υποτίθεται ότι την υπηρετούσαν και την διαφύλατταν. Η μεγάλη ευθύνη της πολιτείας οφείλεται στο ότι ένα μεγάλο μέρος του πολιτικού προσωπικού της χώρας αλλά και του επιστημονικού κόσμου από κομπλεξισμό και προπαγάνδα, αποστρέφεται ότι έχει σχέση με τις έννοιες Εθνικό, πατρίδα, πίστη, παραδόσεις.

 Έτσι λοιπόν, στο όνομα του δήθεν προοδευτισμού, της εξέλιξης και της πολυπολιτισμικότητας οι κυβερνώντες – ανεξαρτήτου ιδεολογίας (που έτσι ή αλλιώς δεν έχουν απ’ ότι έχει αποδειχθεί πολλάκις από το σύνολο των πολιτικών που εφαρμόζουν) προωθούσαν μέτρα και τακτικές που σταδιακά αλλοίωναν την εθνική παιδεία, όπως η πλήρης απαξίωση του μαθήματος των θρησκευτικών, η απαλοιφή του μαθήματος της ιστορίας από τις πανελλήνιες εξετάσεις, οι «σύγχρονες» αλλαγές σχεδόν σε όλα τα συγγράμματα κ.α.

 Όμως για να μην τα ρίχνουμε όλα μόνο στο κράτος, σημαντική ευθύνη για την απορύθμιση της εθνικής παιδείας φέρει και μια αρκετά μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η μερίδα αυτή των εκπαιδευτικών μέσα από τον τρόπο διδασκαλίας της αλλά και τον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων προσπαθεί να επηρεάσει τα νέα παιδιά ώστε να σκέφτονται πιο «προοδευτικά» και «μοντέρνα», προπαγανδίζοντας άμεσα αλλά και έμμεσα υπέρ της παγκοσμιοποίησης και της Νέας Τάξης πραγμάτων. Αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι αφού αυτή η μερίδα των εκπαιδευτικών είχε ως μέντορές της, τους επιστήμονες της γενιάς του πολυτεχνείου, οι οποίοι δημιούργησαν το πανεπιστημιακό άσυλο, έκαναν τα στραβά μάτια στις καταλήψεις διαρκείας, προήγαγαν την αθεΐα και τον ωχαδερφισμό, ενώ ταυτόχρονα ζούσαν με εύκολο (κυρίως δημόσιο) χρήμα και απολάμβαναν την ευμάρεια του μεταπολιτευτικού δικομματικού κράτους.

 Έλα όμως που αυτή η ψευτοευμάρεια τελείωσε ανεπιστρεπτί με αποτέλεσμα να ξυπνήσουν αισθητήρια όργανα σε πολίτες που χτυπήθηκαν βάναυσα από τη συνεχόμενη κρίση, αλλά και στη Νέα Γενιά η οποία πλέον αφυπνίζεται καθημερινά και είναι η μόνη που μπορεί να αλλάξει τα πάντα.

 Αν το κράτος μας θέλει κάποια στιγμή να λέγεται σοβαρό, επιβάλλεται να ανατάξει την παιδεία και να την κάνει πραγματικά δημόσια, κοινωνική και προπάντων εθνική. Πρέπει να αλλάξουν όλα στα σχολειά μας, ο τρόπος σκέψης, τα οργανογράμματα διδασκαλίας αλλά και σχεδόν όλα τα συγγράμματα. Πρέπει να φέρουμε τα νέα παιδιά στις ρίζες τους κι όχι να τα αποκόπτουμε από αυτές. Να δοθεί μεγάλη έμφαση στο μάθημα της Ιστορίας. Οι εκπαιδευτικές εκδρομές να γίνουν εκμάθηση κι όχι χαβαλές όπως είναι σήμερα. Δωρεάν είσοδος για όλους τους μαθητές και φοιτητές σε όλα τα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους της χώρας.

 Να σταματήσει η αποστήθιση-«παπαγαλία» και να δοθεί έμφαση στην κρίση και άποψη των μαθητών. Να ενταχθεί στο πρόγραμμα διδασκαλίας εβδομαδιαίο μάθημα τοπικής ιστορίας της κάθε περιοχής. Επίσης να εισαχθεί μάθημα ανθρωπισμού και οικολογίας. Το μάθημα της κοινωνικής αγωγής να ανασκευαστεί πλήρως και να κοινωνικοποιεί ουσιαστικά τα παιδιά. Και τέλος ιστορία και έκθεση απαραίτητα εξεταστέα στις πανελλήνιες εξετάσεις για όλες τις κατευθύνσεις και πεδία.

 Ας ευχηθούμε όχι μόνο με λόγια αλλά και με πράξεις η παιδεία μας να διασωθεί και να αλλάξει έστω και στο παρά ένα, γιατί νέοι χωρίς ιδανικά είναι καταδικασμένοι να ζήσουν είτε ως φερέφωνα της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας είτε ως σύγχρονοι δούλοι χωρίς Πατρίδα και αξιοπρέπεια και δυστυχώς εκεί μας οδηγούν σύντομα αν δεν αντισταθούμε…

Footer
2946296

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ